Dezodorizantele de camera si de masina-sanatoase sau nu?

 Vrem  ca atunci cand intram in casa sa ne intampine un miros placut de vanilie sau levantica sau portocala. Dar, oare aceste parfumuri sunt sanatoase pentru organism? Unele studii arata ca nu prea sunt tocmai sanatoase. 



  Aromele sunt pur chimice iar, expunerea prelungita la acestea pot provoca anumite afectiuni ale cailor respiratorii precum astm sau alergii respiratorii. Unele surse arata o legatura intre aceste dezodorizante de camera si cancerul de plamani.




  Si, atunci te intrebi daca nu este mai sanatos sa aerisesti si sa pastrezi casa curata decat sa acoperi mirosurile neplacute cu chimicale care iti pot afecta sanatatea.



  Studii au aratat ca aceste dezodorizatoare de camera contin ftalati, un grup de substante chimice, plastifianti, care pot produce diferite afectiuni pornind de la dureri de cap, depresii, batai neregulate ale inimii si ajungand pana la alergii, astm ci chiar cancer la plamani.



  Un studiu publicat in 2007 arata ca folosirea regulata a acestor produse de parfumarea a camerelor dar si a masinilor cresc riscul de a face astm cu 30-40%. 



  S-a demostrat ca acesti ftalati pot cauza dereglari hormonale ce pot duce la scaderea cantitatii de testosteron, la malformatii congenitale si malformatii ale fatului.



  La copii mici aceste produse pot declansa diaree sar si episoade de astm si alergii.



  Dupa un studiu facut public, in unele tari, cateva produse au fost retrase de pe piata.



  Exista si variante sanatoase pentru a-ti inmiresma casa: uleiurile volatile din diferite plante medicinale sau pur si simplu din flori. Atentie doar ca acestea sa aiba sursa naturala. De obicei, uleiurile sintetice sunt mai ieftine decat cele care sunt extrase cu adevarat din plante. Pe langa mirosul placut, acestea te pot ajuta si in mentinerea sanatatii.



  In anumite postari am avut in vedere unele uleiuri volatile la care am prezentat beneficiile inhalarii acestora.



  Iata cateva exemple de uleiuri volatile care va pot ajuta in mentinerea unui miros placut in casa dar, care va pot ajuta si in mentinerea sanatatii.



-bergamote, brad, chiparos, citronella, cuisoare, eucalipt, flori de portocal, iasomie, menta, lamaie, luminita, magnolie, neroli, paciuli,romanita,

santal, scortisoara, trandafir, vanilie.


  Anumite combinatii de uleiuri esentiale pot ajuta in diferite afectiuni sau in stabilirea unei dispozitii a peroanelor din casa. Spre exemplu, daca se doreste o stare de relaxare se pot folosi amestecuri de uleiuri volatile din: tamaie, santal dar si busuioc sau boswellia care au efecte relaxante.


  Aceste uleiuri esentiale pot fi folosite cu aparate de aromaterapie sau se pot doar picura prin casa cateva picaturi care o vor parfuma si in acelasi timp veti putea beneficia de calitatile medicale ale acestora.




  Pe aceeasi tema:







Calciul si vitamina K

  Daca se recomanda administrarea de calciu, suplimentele de calitate contin pe langa substanta principala si alte cateva vitamine si minerale care ajuta la fixarea calciului. Iata de ce acestea ajuta....


  Una dintre vitaminele care ajuta la fixarea calciului este vitamina k, cunoscuta, mai ales pentru rolul sau in coalgularea sangelui. 

  Un rol important il are vitamina k in directionarea corecta a calciului spre oase si dinti si nu spre alte locuri, prevenind astfel aparitia bolilor de inima si ateroscleroza.

  Vitamina k apare sub mai multe forme:

-k 1 care se duce direct spre ficat si ajuta la coagularea sangelui. 

-k2 care se duce direct in oase si dinti si este produsa de flora microbiana, intr-o cantitate de 50 % din dzr.  Alte surse externe ale k2 sunt organele, galbenusurile de ou si produsele lactate, in special branzeturile fermentate precum branza brie, gouda sau emmentaler. Aceasta se divide in MK4 si Mk7
  
 K2 ajuta la metabolizarea proteinelor de crestere (la copii). O cantitate prea mica de k2 poate provoca boli de inima si ateroscleroza.

-k3 este produsa sintetic si este toxica.
  
 Are rol in oprirea hemoragiilor.

  In caz de hemoragii repetate se va administra vitamina k pentru a nu produce anemie secundara.

  Aceasta vitamina este administrata in mod special bebelusilor nou-nascuti deoarece ei nu au inca dezvoltata flora microbiana.

  Dintre sursele externe  de vitamina k amintim legumele verzi precum broccoli, spanac, mazare, varza sau conopida. Iaurtul ajuta si el prin normalizarea florei microbiene.

  Deficitul de vitamina K duce la aparitia deficitului de deficientei de vitamina D. In acelasi timp o crestere a cantitatii de vitamina D in organism duce la o cerere mai mare de vitamina K.

  Asadar, se observa o legatura directa intre Calciu, vitamina D si vitamina K in pastrarea sanatatii oaselor si in prevenirea osteoporozei, spasmofiliei, tetaniei si altor afectiuni care apar din cauza lipsei de Calciu.

  Deci, daca luati suplimente de calciu aveti grija sa achizitionati un supliment care sa contina si vitamina D dar si vitamina K si magneziu.

  Persoanele care iau medicamente anticuagulante impotriva infarctului sau a accidentelor vasculare sau cerebrale nu trebuie sa ia suplimentar capsule cu vitamina K in timp ce persoanele care au des hemoragii nazale trebuie sa consume alimente care contin aceasta vitamina.

  In caz ca se administreaza antibiotice se va administra si suplimente cu vitamina k deoarece se stie ca antibioticele distrug flora microbiana care, asa cum am aratat mai devreme este principala sursa de vitamina k.

  Atentie, un exces din aceasta vitamina poate favoriza tromboza si embolia.

  Pe aceeasi tema:









Tetania, o afectiune ascunsa dar grava

 

Tetania-o-afectiune-ascunsa-dar-grava
Tetania, o afectiune ascunsa dar grava

          Ce este tetania, cum o putem preveni si mai ales cum putem preveni repetarea crizelor de tetanie? 

   Iata cateva sfaturi.....

  
  Tetania  este o afectiune cu simptome violente, care apare in urma unei lipse acute de calciu.



  Simptomele sale grave sperie si determina persoanele afectate pentru prima oara de aceasta boala, sa consulte un medic si sa-si faca un set de analize de sange.



  Un aspect important este faptul ca odata facuta prima criza de tetanie, aceasta se poate repeta daca nu se iau masuri in tratarea lipsei de calciu.



  Dar, aceasta boala poate fi prevenita, asa cum am aratat intr-o postare anterioara, printr-o serie de analize care sa arate nivelul de calciu asimilat de organism.



  Se poate intampla ca, desi o persoana sa consume o cantitate normala de alimente care contin calciu, totusi acesta sa nu fie absorbit bine de organism.





  Unele substante sau alimente pot provoca o asimilare proasta sau o eliminare a calciului din organism (vezi postarea despre calciu).





  Dar, ce este de fapt tetania?



  Tetania este o activare a spasmofiliei, a lipsei severe de calciu, printr-o criza asemanatoare lesinului. 



  Diferenta dintre lesin si criza de tetanie este una evidenta prin faptul ca in cazul crizei de tetanie persoana afectata, desi isi poate pierde cunostinta, ea ramane intepenita, blocata, cu muschii blocati, cel mai adesea la nivelul mainilor.



  Crizele de tetanie sunt, de fapt o contractie puternica a unor grupe de muschi, in special cei ai mainilor sau a picioarelor dar se poate intampla, mai des in cazul copiilor, sa apara o contractie a muschilor gatului ceea ce poate duce la o asfixiere si la o situatie de lesin precedata de invinetirea zonei gurii. Dar cel mai adesea apar aceste blocari ale mainilor si picioarelor.






  Ce facem in cazul in care avem de a face cu o criza de tetanie?


  Cel mai bine este sa ne asiguram ca persoana afectata nu este in pericol, se va incerca asezarea ei iar, daca aceasta lesina se va uda fata cu apa rece sau i se va da sa miroasa otet sau i se vor da cateva palme usor peste fata.



  Daca criza de tetanie a avut loc, dupa aceasta se vor administra suplimente de calciu impreuna cu alte minerale si vitamine care au rol de ajutor in asimilarea eficienta a acestuia. In unele cazuri se va administra calciu intravenos pentru o perioada de maxim 10 zile la indicatia medicului.



  In ceea ce priveste alimentatia, vedeti postarea despre calciu.





  Se va avea in vedere ca persoana sa asimileze cat mai mult calciu dar fara a lua o cantitate prea mare. Pot aparea reactii adverse precum dureri de burta si deshidratare.



  Pe aceeasi tema:





Atentie la lipsa de Calciu !

Atentie-la-lipsa-de-Calciu
Atentie la lipsa de Calciu !

  Toata lumea stie ca trebuie sa consume zilnic alimente bogate in calciu...dar, de ce?





  Calciul este cunoscut mai ales pentru rolul important pe care il ocupa in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. In acelasi timp, acesta are roluri importante si in mentinerea sanatatii sistemului muscular, circulator si, mai ales a celui nervos.


   
   In cazul sistemului nervos, daca un nerv este lipsit de Calciu acesta devine hiperexcitabil. Un exemplu simplu de hiperexcitabilitate este atunci cand, din senin ni se zbate ochiul sau ne tresare coltul gurii sau avem crampe musculare.



  Principalele simptome a lipsei de calciu la nivelul fiecarui sistem a organismului:



-la nivelul sistemului osos, o lipsa de calciu poate duce la malformatii ale oaselor, la rahitism la o decalcifiere a oaselor, osteoporoza sau la aparitia de carii dentare, dureri de oase cunoscute sub denumirea populara de dureri de crestere,



-asa cum am aratat mai sus, la nivelul sistemului nervos, lipsa calciului poate determina furnicaturi si senzatii de amorteala a mainilor sau picioarelor, stari de nervozitate, insomnii, stari depresive, dureri de cap, lipsa de atentie si de concentrare, rezistenta scazuta la caldura, senzatii de moleseala, influenteaza transmiterea influxului nervos,



-la nivelul sistemului muscular pot aparea contractii ale muschilor la nivelul membrelor, a fetei sau a pleoapelor, dureri de muschi, poate afecta si activitatea muschilor inimii,



-in cazul sistemului digestiv, o lipsa de calciu poate provoca dureri abdominale, balonari probleme de inghitire a alimentelor, 



-din punct de vedere metabolic, lipsa calciului poate cauza crize de transpiratie si deshidratare.



  Acasa, lipsa de calciu se poate verifica destul de usor: se loveste usor obrazul. Gura este intredeschisa si muschii relaxati. Daca in momentul lovirii coltul gurii incepe sa aiba contractii atunci exista lipsa de calciu.



  Calciul se regaseste in organism in proportie de 99% in oase si dinti , iar restul in alte organe si sange.




  Asadar, rolul calciului in organism este important:



-ajuta la mentinerea rezistentei sistemului osos si a dintilor,



-influenteaza coagularea sangelui,



-influenteaza activitatea muschilor si, in special, pe cei ai inimii,



-previne rahitismul,



-mentine echilibrul electrolitic a organismului,



-ajuta in caz de reactii alergice precum rinitele alergica,



-regleaza fluxul neuro-muscular.




  In cadrul analizelor de sange se urmaresc 2 valori ale calciului: calciul seric total si calciul ionic seric



  Calciul seric total reprezinta cantitatea totala de calciu aflat in organism si are valori cuprinse, de regula, intre 8,60 mg/dl si 11mg/dl. 



  Mai importanta este valoarea calciului ionic sau tisular care se afla la nivelul sangelui si trebuie sa aiba valori cuprinse intre 4.4 si 5.4 mg%.



  Dupa aceasta valoare se stabileste cat de grava este lipsa de calciu si ce complicatii pot aparea din aceasta cauza.



  Persoanele cu un nivel scazut de calciu prezinta o tensiune arteriala scazuta dar, in acelasi timp, o crestere a nivelului de trigliceride, ceea ce poate duce la aparitia aterosclerozei.



  Dintre formele cunoscute de calciu, sarurile de origine minerala sunt mai greu asimilabile decat cele care provin din plante si mai ales din alge marine.



  Desi orotatul de calciu si aspartatul de calciu sunt formele cele mai usor asimilabile unii specialisti afirma ca tocmai aceasta absorbtie prea rapida poate dauna organismului, producand dezechilibre si efecte adverse..



   Interesant este ca organismul nostru are capacitatea de a transforma alte minerale in calciu. Daca avem un deficit de calciu dar, in acelasi timp avem magneziu sau potasiu sau siliciu mai mult, organismul le va transforma in calciu.



  Un aport scazut de calciu poate determina aparitia unor afectiuni precum osteoporoza la adulti, rahitismul, spasmofilia sau tetania la copii, dureri musculare, carii dentare sau dureri de oase-dureri de crestere.



  Un aport crescut de calciu poate determina aparitia constipatiei, a colicilor abdominale, a pietrelor la rinichi, senzatia de sete excesiva, greata, ameteli, hipertensiune arteriala.



  Calciul administrat in acelasi timp cu magneziul poate induce stare de somnolenta ceea ce este benefic persoanelor cu probleme ale somnului. Daca suplimentul de calciu nu are si magneziu atunci nu va fi administrat mai tarziu de ora 15-16.



  Consumul excesiv de sucuri acidulate, bogate in acid fosforic micsoreaza rezervele de calciu in organism.



  O doza zilnica de calciu ajuta in caz de dureri menstruale si in crizele din perioada pubertatii.



  Nu se administreaza calciul in acelasi timp cu suplimente de fier deoarece unul il elimina pe celalalt.



  Nu se administreaza calciu daca persoana este racita si face febra deoarece acest mineral creste temperatura corpului si mai tare. La raceala se consuma ceai si nu lapte cald.



  Sursele principale de calciu sunt lactatele.



  Acestea, dupa unii specialisti, contin forme de calciu care se asimileaza mai greu decat sursele vegetale.



  Totusi, dintre lactate parmezanul are concentratia cea mai mare de calciu, urmat de branzeturi, in general iaurt si lapte (in special cel de capra).



  In cazul unui copil, 3 cani de lapte poate acoperi necesarul zilnic de calciu sau una din aceste cani poate fi inlocuita cu alte lactate, pentru diversificare.



  Dintre sursele principale vegetale recomand: algele marine (spirulina), varza, gulia, spanacul, broccoli, somonul sardinele conservate cu tot cu oase, branza tofu, nucile, semintele (in special cele de susan), smochinele uscate, caisele uscate, laptele de soia.









Recomandari Tratamente naturiste-Sanatate din natura

Cautati pe blog sau web

Custom Search
© Copyright 2015. Website by Way2themes - Published By Gooyaabi Templates