Consumam sau nu crustacee?

  Principalele specii de crustacee care se pot consuma sunt crevetii, langustele, homarii, crabii. 


  Acestea contin proteine 10-20%, 30% apa (langustele), 40% apa (crevetii), lipide 1-2%, glucide in cantitati foarte mici.

  Dintre vitamine si minerale, crustceele contin cantitati mari de fier, cupru, iod, zinc, calciu, magneziu, fosfor, vitamina A, complexul de vitamine B intr-o cantitate mai mica, vitamina E.

  Crabii

-contin vitamina A si B, fosfor,

-contin crom, un mineral care ajuta la metabolizarea zaharului si care mai are proprietatea de a creste nivelul de colesterol bun din organism,

-reduce nivelul de colesterol rau,

-contine vitaminele B6 si B12,

-contine sodiu (cei drept intr-o cantitate cam mare), potasiu, 

-calorii - 87,

-are un continut mare de proteine fiind de ajutor sportivilor,

-contine vitamina C, 10 % din doza zilnica recomandata.

  Crevetii

-sunt o sursa importanta de calciu si vitamina B12,

-au un continut scazut de mercur,

-contin proteine 17g %-20g%,

-are concentratii mari de B-uri (B2, B6, B12),

-contine cistina, un aminoacid natural, de ajutor impotriva imbatranirii, avand efecte de detoxifiere asupra organismului,

-contine omega 3 intr-un procent de 85%,

-contin astaxanthin, o substanta cu proprietati antioxidante si antiinflamatoare, ajuta la prevenirea imbatranirii tenului,

-sunt o sursa importanta de seleniu usor asimilabil, ajutand in tratarea afectiunilor inimii, in caz de diabet sau in afectiuni ale sistemului nervos,

-are un continut mare de colesterol, 

-contine triptofan (hormonul fericirii), vitamina B12, fier, fosfor, omega 3, zinc, magneziu, vitamina d,

-are un nivel scazut de calorii, 6%.

  Langustele

-contin vitamina E,

au o cantitate mare de colesterol,

-contine o cantitate infima de mercur, spre deosebire de pestii mari,

-nu contin colesterol si au un nivel caloric scazut,

-este recomandat sa fie consumate nu mai mult de o data pe saptamana,

-pot contine cadmiu in zona capului care poate afecta rinichii si ficatul,

-la consumare se va elimina capul.

  Unele studii au aratat ca, desi nu au un continut mare de mercur, spre deosebire de pestii marini mari, totusi crustaceele nu sunt trecute pe lista alimentelor bune de consumat ci, dimpotriva, datorita substantelor cu care se hranesc, nu sunt recomandate consumului uman.















  

Recomandari Tratamente naturiste-Sanatate din natura

Cautati pe blog sau web

Custom Search
© Copyright 2015. Website by Way2themes - Published By Gooyaabi Templates